Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juni 13, 2006

Mellan himmel och jord

Idag skriver tidningarna massor om Niklas Lindgren. Visst är människor obehagliga? Varken bara det ena eller det andra. Utan både och. Och allt där emellan. Andra mer, andra mindre. Hur ska vi då kunna förstå? Vem är vem? och vad är vad?


Dagens retro: Dexy´s Midnight Runners och The Walker Brothers. The Walker Brothers där ingen hette Walker och med den ofrivillige popstjärnan Scott som med sin tjusiga röst kunde blivit en ny Sinatra, men som ville gå sin egen helt outgrundliga väg tillsammans med Bergman och Sartre.

YES diskmedel är verkligen så där vansinnigt drygt, nästan så att man blir förbannad. Hur många gånger kan jag egentligen ha köpt diskmedel sedan jag flyttade hemifrån för sådär tolv år sedan? Två?


Nu måste jag få tag på något som är kallt och smakar Chunky Monkey. Sen kan vi välkomna Brasilien in i spelet. Kanske världens bästa lag någonsin. Upp till bevis.

2 kommentarer:

Blogger Magnus Carlbring sa...

come on eileen men vad sjungrer dom sen to hurraya rey ellrer vaddå

det undrar jag nu verkeligen

8:29 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Kom igen, Lena!

Du tänker på Remember Toora Loora Toora Loo-Rye-Aye
Eileen I'll hum this tune forever, som vi brukar säga.

9:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida