Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, juni 07, 2006

Skogen är ingen allmän toalett!

Av någon outgrundlig anledning får jag följande insändare ur Smålandsposten som inramad present:

Jag har full förståelse för att man vill att folk ska plocka upp efter sina hundar. Är själv hundägare och gör alltid detta för allas trevnad.

Men hur är det med människor egentligen? Ska man som människa få bajsa var som helst utan att plocka upp efter sig. Har flera gånger råkat ut för att mina hundar har rullat sig i mänsklig avföring (går ej att ta miste på på grund av lukten), detta har skett både i centrala Växjö och i motionsspår samt på välbesökta vandringsleder. Tycker personligen att detta är betydlig äckligare än hundbajs.

Vet man med sig att man har svårt att hålla sig kan man ju ta med sig en bajspåse eller åtminstone gräva ner skiten.

Vet fler som råkat ut för detta och jag kan nästan garantera att det är värre att ha en nerkletad hund i bilen än lite hundskit på skorna. Dessutom är mänsklig avföring nästan omöjligt att få bort, speciellt lukten.

Anledningen till att jag skriver detta är att jag tycker att folk ska sluta använda skogen som en allmän toalett.

Jenny



För övrigt är jag bra på att fickparkera och på att utnyttja varje centimeter av stadens begränsade gatutrymme. Oberoende mätningar visar att jag igår fick in bilen i ett hål där det var fyra centimeter till bilen bakom och sex centimeter till den framför. Var ute och tittade nu och tror inte jag får ut bilen förrän den framför eller bakom har kört iväg. Hoppas de ska ut och åka snart.

Ser inte ut som om jag ska jobba den här veckan i alla fall. Idag ska jag bara gå och ladda inför kvällens gig. Vi hade inte så bra ljud på repet igår, men spelade bra och ikväll blir det hur bra som helst. Det måste det bli.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida