Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, juni 09, 2006

Klubbacken

Igår var jag och lämnade tillbaka bilen och började ha semester på allvar. Trodde jag. I morse ringde de in mig igen. Tillbaka till sten, betong, rör och asbest-fest. Det blir någon dag nästa vecka också. Det är bra. Mer semesterpengar.

Nya skivköp: Phoenix, It´s never been like that, fransk pop på engelskt/amerikanskt vis. Givetvis inte alls så stora i Frankrike, Primal Scream, Riot City Blues, tillbaka till rötterna. Skrattretande banal, men underbar, rock´n roll. Det finns inget annat namn för det här.

På tal om Primal Scream och skrattretande, eller jag vet inte om man ska skratta eller gråta eller bara tycka att han är underbar. I senaste numret av Sonic intervjuar Andres Lokko Bobby Gillespie. Smaka på följande lilla stycke:

"Så jag åker till skivaffären Monorail i stället, köper japansk frijazz så som man gör på Monorail, och tar en Dry Martini på Art Deco-baren Rogano".

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fan, Lokko är grejen. Fortfarande.

12:20 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Ja, vad annat kan man säga?

12:52 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida