Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, oktober 15, 2005

Premiär och dags att gå vidare

Premiär i dag. Orestien av Aiskylos, Teater Tribunalen 16.00.

Som assistent i utkanten av det här projektet har jag väl inte haft så mycket känslor inför den här premiären. Har inte rikitgt förstått vad en regiassistent gör - egentlligen. Men det har varit lärorikt och jag känner mig inspirerad att gå vidare till egna nya roller och snart kanske det blir regi också...

I alla fall. Så småningom har jag hittat en uppgift som sufflör och i går när det var genrep och jag satt där och följde med i mina manusblad var det inte utan att jag fick något fuktigt i ögat och bokstäverna blev lite suddiga. De var så bra! Och jag har trots allt varit med det mesta av tiden och vet hur det har kämpats och hur kort tid det har varit för detta jätteprojekt och det är inte längesen det var sommar och man satt vid det där bordet med det där obegripliga manuset- nåja - och nu var det så här och publiken verkade gilla det och jag kände mig som en liten liten del av detta.

Så varför inte se till att du får dig lite klassiskt grekiskt drama till livs i höst? Ett stycke historia från den västerländska kulturens barndom som kanske har något att säga oss i dag också!

Spelas torsdag till söndag fram till mitten av december.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida