Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, oktober 12, 2005

Inte så spännande

Först tänkte jag att jag kanske var trött på det här. I så fall, varför då? Är det jag? Är den helt enkelt inte bra? Tidigare har jag med god aptit slukat lundellböcker från första sidan.

Men så, efter sådär en hundra sidor tuffar den igång - "Värmen". Och nu, ytterligar en hundrafemtio sidor längre fram, vill jag inte att det ska ta slut och det handlar ju inte om att det är en spännande intrig eller så, man undrar inte hur det ska gå utan orden bara rullar fram, det man nu kallat bloggprosa och som fanns redan i "Jack" 1976 maler, gnager, viskar, skriker och går inte att släppa. Än har vi halva vägen kvar tillsammans.

I kväll är det inte ens spännande. Och det är väl lika bra det, men det är klart att det höjer temperaturen om kvalmatcher är på liv och död. Å andra sidan. Jag har ju redan sagt att Island inte ska vara någon match och Zlatan är tillbaka och vem vill fira med konfetti på Råsunda och champagnefylla på Café Opera efter en förlust? Så det är bara att se till och vinna! Tyvärr jobbar jag i kväll och kan inte vara varken framför teven eller på Råsunda. Kanske spelar jag in matchen och ser den senare i kväll.

Hade jag varit försvarare och ville få Zlatan lite ur balans hade jag klappat honom på magen och den nya tatueringen. Kan nog svida lite.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida