Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, mars 07, 2006

Inte så lyckat!

Igår blev jag utskälld och utpekad som mördare, mördare, mördare på tunnelbanan. Inte något man ska ta så personligt kanske. I själva verket var det väl inte bara riktat mot mig. Personen som utdelade denna fatwa var uppenbart förvirrad och drogpåverkad. Vi, åtminstone till synes, lyckade och välmående i vagnen fick klä skott för en människas och ett samhälles misslyckande.

Tragik av ett annat slag är det när man frågar en man man inte pratat med på tjugo år om hans med mig jämngamla son och får svaret, honom blev det inte så mycket med.

För övrigt vet jag inte mycket om Venezuela och Chavez, men bör man inte ana både ugglor och annat i mossen när Rumsfeldt står och jämför en demokratiskt vald vänsterman i Latinamerika med Hitler?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida