Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, mars 04, 2006

Utskriven

Man kan ju alltid prata lumpen. Gjorde faktiskt det tidigare idag under en lunchpaus. Och när man talar om trollen...och hela den biten. Nu när jag kommer hem öppnar jag ett brev från pliktverket. "Din inskrivning har upphört".

Beslutsfattare Bengt Forssten upphäver min inskrivning med motiveringen att jag inte längre är krigsplacerad. Och jag som trott hela tiden att jag inte var krigsplacerad. Av alla i min grupp/gäng/pluton var min uppfattning att jag var den enda som inte blev, just krigsplacerad. Jag stämplades som persona non grata och sen drog vi ett streck över det hela. Ja, ja. Nu har i alla fall Bengt definitivt satt punkt. Och här sitter jag och lämnar ut försvarshemligheter när jag borde sova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida