Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, april 04, 2006

Sportnotiser

Missade Nåjdens träningsmatch för ett par veckor sedan. Tror att det var mot Boos juniorer. Det rapporteras i alla fall nu i efterhand att vi vann med 3-1. Matchen hade fått blåsas av i tio minuter på grund av svan på planen. Ingen vågade ta bort den och de hundar som försökte skrämma den misslyckades, så sägs det. Timmar senare rapporterade medierna om de första fallen av fågelinfluensa i Stockholm.

Följde Öster - Göteborg på nätet i går. Det var nog lika bra det. Det snackades om bedrövligt spel och en plan ovärdig allsvenskan. En okej match om man slapp se eländet. Radio är bra för fantasin. Och en poäng till Växjö blev det.

I går bar jag ner skridskor och klubba till förrådet. Sommaren är kort.

I kväll missar jag tyvärr premiären på Söderstadion. Måste repetera och har sen egen fotbollsträning. Kan man förresten hålla på två lag samtidigt? Låt oss säga så här: Jag hoppas Öster undviker nedflyttning och att Bajen vinner hela skiten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida