Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 02, 2006

God kondition

Det går snabbt och lätt att bli av med god kondition. Efter denna sjukdomens vinter är det inte mycket kvar. Vet inte när jag senast tog min annars så vanligt förekommande runda runt Riddarfjärden. Förrän i dag då. Det gick, men oj, som jag fick kämpa. Det hade varit ett för stort nederlag att börja gå.

Sen börjar det bli dags att köpa nya joggingskor också. De jag har luktar och har tappat spänsten. Inte så konstigt kanske efter flera år och ganska många mil. En så tråkig utgift bara. Det finns så mycket roligare saker att lägga pengar på. Men det är bara att bita ihop. Knäna börjar ta stryk.

Köpte inte någon lott. Men väl en biljett till Hovet.

För övrigt måste det vara fullt rimligt att ta den här, så kallade våren, som en personlig förolämpning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida