Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, juni 14, 2006

8000 m hinder

När jag svänger av från Norr Mälarstrand, efter att nyligen ha passerat platsen där de i förrgår hittade likdelar, och ska runda stadshuset får jag in en tackling på en japan. Det är trångt i den där korsningen. Busslaster med turister, motionärer och cyklister med ilskna ringklockor.

I alla fall, jag springer vidare och lite senare hälsar någon med yviga rörelser och skriker "tjenare, grabben!" Jag har ingen aning om vem det är och bara fortsätter med iPod i öronen och tilltagande tunnelseende på grund av trötthet och värmeslag.

Laddar för slutspurten och passerar ett kafé. Där skriker nästa person, "hallå, du!" och är på väg upp. Nej, sitt för all del. Jag ökar farten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida