Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 16, 2005

Söndag i sängen

Förberedelser, premiär som sufflör, sitta med liten lampa och hänga med i en text i fem timmar. Sen fest. Fick en fin bok som present, Keve Hjelm Dionysos och Apollon, Tankar om teater. Kan också ha blivit värvad till ett hockeybockeylag. Man blir trött. Äter frukost i sängen. Läser DN. I bakgrunden står teven på. Foppa är med och vinner mot NY Islanders, Bolton leder mot Chelsea (Har inte hängt med den här helgen. Inser just att matchen måste vara en repris. Pausen var oerhört kort. Ungefär trettio sekunder. Och nu några minuter senare när jag ska skicka iväg texten leder Bolton verkligen inte längre.).

Här tänker jag ligga kvar ett tag till och inte ta mig ut förrän framåt kvällen. Då blir det bio. Vi får se vilken film. (Ja, det får man ju hoppas.)

I morgon:

- En viss Dylan är i stan. Och det är inte han från teveserien Beverly Hills.

- Kommer Bajen att spela hem guldet till Stockholm?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida