Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, december 14, 2005

Inga rasister på mina gator!

Var tvungen att vara uppe till efter två i natt för att se sista avsnittet av Lasermannen. Det var det värt. Har hört flera som tyckt det varit lite långsamt. Icke, säger jag. Spännande och man har hunnit med att fundera på hur psyket på en sån kille funkar. Och så verkar det som han hade ett gömställe och greps här i mina kvarter, på Heleneborgsgatan. Måste gå dit och göra en historisk vandring, kanske starta guidade turer, "det var här Lasermannen, nej, det kan det ju inte ha varit...äh".

Var på boxercise i går. Nu sitter jag här och darrar som värsta Muhammad Ali. Antar att det inte går så fort och vi slog ju inte ens mot huvudet. Måste vara ren utmattning.

Har satt igång någon sorts musikprojekt. Och det är inte ett nytt Live Aid, eller så, utan mest för min egen skull faktiskt. Skriver nya låtar och har nu fått ihop två färska. Måste få rocka lite. Har mest varit vis-aktiga saker på akustisk gitarr på sista tiden. Nu, fram med elgitarrerna och låna ihop några bra musiker för inspelning någon gång i vår.

I kväll bockeymatch mot det andra laget i serien som inte tagit en enda poäng. Rapport lär följa. Se det som ett hot eller löfte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida