Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, december 12, 2005

Kaffetår med dopp

Går på Sundbergs konditori med anor från 1700-talet, dricker kaffe i kopp med fat och äter ostsmörgås. Som en pensionär. Läser DN och International Herald Tribune. Också som en pensionär, en gammal diplomat, eller nåt. Blir oerhört upplyst. Vad nu meningen med det är? Men det känns ganska bra i alla fall.

Den nya grillen, Zinkensdamms Stop. Vad betyder det? Är det där man tar sig ett stop eller gör man ett lite mer "international stop"?

Nu tänker jag luta mig tillbaka och lyssna på Håkan Hellströms "Ett kolikbarns bekännelser". Inte samma kommersiella framgång som tidigare, men ändå, eller kanske hänger det ihop, en av årets bästa skivor. Så har det sagts.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida