Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, december 16, 2005

Julstök

I går traditionsenlig julfest. Någon blir full, någon blir inte full, mat och hemlighetsfullt byte av julklappar. Trots att det är lottdragning innan får jag alltid ge min present till samma person och får även själv av samma person som förra året. Men det gör ju inget när det är någon som vet vad jag vill ha. Fick en bunt med skivor med låtar av artister som funnits inom mina referensramar, men som jag aldrig tagit mig tid att lyssna in mig på; XTC, Kinks, Joe Jackson, Ian Hunter, Elvis Costello och The Who. Härligt!

Som bonus julklapp från helt annat håll fick jag även en röd mössa med suspekt mönster på. Ett mönster som skulle kunna misstolkas och väcka uppståndelse i Salem, där jag hamnar senare på kvällen. En sjuktransport, kan man säga.

En annan tradition är nominerandet och utdelandet av diplom. Ganska oväntat blev jag, eller Brum som jag kallas i Norge, utsedd till Årets Norrman, för min simultantolkning av den norska glosan "Lyll-lyll". Internt, jag vet.

Sökes: Någon med ett iPod-bibliotek med musik som jag gillar. Den tar ju en jäkla tid att fylla. Har över 900 låtar i min, men har bara använt 2,5 av 20 gig. Som om man måste fylla den med en gång.

Låtskrivandet fortsätter. Skulle kunna bli riktigt bra det här. Några preliminära låttitlar; Konsekvenser, Jag ångrar Allt och Sniper Alley. Snart på en CD-R hos dig!?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida