Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, januari 13, 2006

Kulturrevolution

Fräs vitlök, basilika och persilja i mycket olivolja. Häll i en burk krossade tomater. Låt koka en stund. Koka spaghetti, lägg i brockoli de sista tre minuterna. Lägg upp pastan och brockolin i en djup tallrik. Slå på tomatsås. Strö över riven parmesan och nymald svartpeppar. Tre önskningar på en gång - enkelt, billigt, gott. Den här veckan har jag tid att laga mat också.

På måndag är kulturrevolutionen här - igen, glasögon förbjuds, akademiker och kulturarbetare ska ut och arbeta på fälten. Då ska jag, okunnig och intet ont anande, skickas hem till någon och gå bärsärk i ett badrum. Ser Magnus Kreppers murare i "Om jag vänder mig om" hos någon skum Ingvar Hirdwall-gubbe framför mig. Men så blir det nog inte. Inte så många som är så där. Eller?

Laguppställningen är klar, undertecknad, Emil, Håkan och Daniel. Vecka sju träffas vi, repar och spelar in. It´s only rock´n roll, but I like it!

Nu ska jag försöka få tag på Håkan Hellströms nya. På tiden. Den kom ju för flera dagar sen. Musik för oss pojkar som aldrig riktigt sett nån i ögonen och förstår om du skulle träffa nån bättre sen. Vi som aldrig varit normala. Bara när jag går med dig...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida