Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, januari 09, 2006

Liket lever!

Likt fågel Fenix reser sig Nåjden ur askan och tar nya tag, om än något tilltuffsad. Tillslut hör "presidenten" av sig. Som tidigare konstaterats blir det division sex nästa säsong. Vi slopar ett lag, alltså inget lag i reservserien. Behåller typ trettio man i truppen. Låter kanske mycket, men knappast. Antar att minst hälften inte brukar kunna vara med när det väl är match. Oseriöst, tja, vi är ju inte proffs precis. Dock, "OBS! Gubbs som ej orkar löpa i 90 minuter göre sig icke besvär i år". "Presidenten" talar klarspråk i sitt SMS-meddelande. På onsdag kör säsongen igång inomhus i Liljeholmshallen.

Gubbs eller inte, tur för mig att jag får medhåll från en kvinna, fotbollsexpert och före detta spelare, Jennifer Wegerup. "...damerna skulle kunna vara bättre tränade. För det behövs ju inga särskilda resurser heller, det är bara att gå ut i skogen och köra tills man spyr". "Tjejer som tycker att det är jobbigt att göra beep-test inför lagkamraterna har fel psyke och bör lägga av".

Det är inte ofta, men ibland händer det. I dag är en sådan dag. Jag vaknar vid fyratiden och är pigg och rastlös. Vad hände med kräksjukan-light? Kanske är det för att jag slappat så osannolikt mycket hela helgen. Hela min existens protesterar, nu får det ta mig fan hände någonting! Kanske är jag uppspelt för att jag snart får besök och ska visa upp mina låtar och för att jag i kväll ska presentera pjäsen och eftersöka folk till "Nathan den vise", som jag ska regissera?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida