Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, januari 11, 2006

Letterman, semlor och Luther

Jag tycker inte Letterman gjorde bort sig i går när han dissade högerspöket O´Reilley. Visst, det kanske inte är det bästa sättet att argumentera på, att säga att jag har inte sett ditt program, men det du säger är skit. Fast det är ju det. Letterman är "bara" en underhållare/komiker, härligt att se honom ta ställning och inte bara vara inställsam mot alla gäster, vilket de flesta talkshowvärdar faktiskt är. Särskilt svenska. Men den här mannen visar sitt humör och sina känslor. The Original. The Best.

Jösses, vilket härligt fritt glidarliv jag lever. Sover länge. Läser tidningen och äter frukost. Mejlar. Skriver. Läser manus. Tar en promenad. Köper Aftonbladet och en semla på konditori Eclair. Värmer ärtsoppa i micron. Spelar gitarr. Äter semlan i soffan. Lyssnar på musik. Men, plötsligt knackar Luther på dörren. Och det är inte Martin Luther King, utan den andre. Man måste jobba på riktigt också. Livet ska ha fasta ramar, det ska vara skitigt och svettigt. Tänkte inte på det - för ett ögonblick.

I morgon ska jag jobba på riktigt, framåt kvällen. Och nästa vecka blir det mycket jobb. Det hotas till och med att jag ska ut och slita vid sju - på morgonen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida