Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, januari 10, 2006

Ex-alkis och haschtomte

Sällan har man sett någon så uppenbart nervös och darrig i teve som Virtanen i sin studio. Han verkade inte riktigt höra vad folk sa, eller vad han själv sa. Runars julkort drogs fram minst en gång för mycket och Stolthet och fördom var skriven av Shakespeare. Kände igen panikångestsymptomen från när jag själv, före all scenvana, satte mig bakom Kristian Luuks skrivbord. Men jag behövde inte sitta kvar så länge.

Men det kommer säkert att bli bra. Pulsen kommer att gå ner.

100 höjdare i går. Vilken grej att en haschtomte som Kenta varit med i melodifestivalen (1980). Vilken låt! Vilken härligt avslappnad stajl! Och så en tröja med texten "69, Try it you´ll like it" och illustrerande bild. Snacka om sexkupp. Ex-alkisen Bedrup behandlade Kenta som om han var helt efterbliven. Det hade han inget för.

Jag har ett hål i huvudet. Gick in i en sån där ställning man använder när man piskar mattor. Jag skulle varken piska mattor eller något annat, bara passera.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida