Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, januari 12, 2006

Äggröra?

Jag har många ägg i min korg. Ägnar mig åt skådespeleri, skriver låtar och spelar musik, ska regissera och kan inte låta bli att skriva lite dramatik också. Som tur är var det i alla fall längesen jag insåg att idrotten inte var en möjlig karriärväg.

Är det här bra eller dåligt? Det öppnar ju för fler möjligheter, samtidigt vet man ju inte om det skulle vara lättare att lyckas med lite fokusering, att satsa allt på ett kort. Allt eller inget. Men det verkar inte rikitgt vara jag. Jag kan liksom inte låta bli att vara där och peta. Det finns så mycket jag vill göra. Det är bra.

"Om det här är vintern måste våren vara på väg", sjunger Lundell. I dag stannade jag i en riktigt skitig hårt trafikerad korsning, vred upp volymen, lutade mig mot en husvägg och lät solen värma mig.

Jag vill göra Thommy Berggren till kulturminister, sjunger han i nästa låt. I en bättre värld.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida