Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, februari 07, 2006

Elektriskt piano

Ett Fender Rhodes piano är ett fint gammalt instrument. Men inte det lättaste att få tag på. Särskilt inte om man bara vill hyra. Har ägnat åtskilliga samtal och besök i musikaffärer åt att hitta ett. I dag lyckades det i alla fall. Vet inte varför jag inte gick dit direkt, det är ju där jag brukar handla. Hos "Halkan" på Hellstone i Götgatsbacken finns två stycken. Och det gick bra att hyra för en inspelning.

Det börjar dra ihop sig. Nästa vecka börjar vi spela in i AceTone. Det är följande låttitlar som gäller:

Peace & Love. Förlåt!
Som fåglarna gör
Landet som inte fanns

Så småningom kommer låtarna naturligtvis läggas ut för nedladdning. Någon gång i mars skulle jag tro.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida