Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, februari 03, 2006

På promenad

Tog en promenad från Centralen till teatern på Hagagatan. Längs Upplandsgatan väcks minnen från tiden då jag flyttade till Stockholm. Det var 1998 och jag var inneboende hos kvinnan i port nummer 45. Där levde jag några månader i en pigkammare i hennes skräckkabinett.

Jag gick vidare in på Nortullsgatan och där i hörnet genom fönstret ser jag en gammal Arsenal-hjälte. Limpar står och kränger lottokuponger i sin butik. Plötsligt minns jag att det var just i den här trakten jag gick min första teaterkurs. Ny i stan. Inte så många vänner. Man anmäler sig till en ABF-kurs. Vi var på Brygghuset och gjorde vilda tolkningar av Dario Fo och Pirinen. Jag blev uppmuntrad. Sen blev jag någon sorts skådespelare. Man glömmer så lätt.

"Burroughs" recenserad. Precis vad vi förtjänar. Varken mer eller mindre. Lars Ring skriver bra.

För övrigt: Man kan tycka vad man vill om Coldplay och den har några år på nacken, men "The Scientist" är en förbannat bra låt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida