Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, februari 09, 2006

Ränderna sitter i!

Forskning och utveckling är bra. Till frukost äter jag Kalles randiga - med ägg. Samtidigt ser jag KU:s utfrågning av Lars Danielsson. Han är byråkratiskt torrt vältalig. Men då och då kommer det - Jag minns inte exakt hur orden föll. Exakt och exakt, men minns man inte vad man gjorde och ungefär med vem och om vad man pratade när något sådant här händer och man har den positionen? Särskilt när han väldigt väl minns det som gjordes som är till hans fördel. Det går inte att komma ifrån känslan av gravad hund och att något döljs.
Sen kommer Hans Dahlström och Althin, som definitivt ger det hela en känsla av rättegång. Tyvärr handlar det ju om en stor katastrof, annars finns det nästan något komiskt i att se gubbs av den där kalibern bli pressade och sitta och slingra sig.

Nu är vi på banan. Jag och tjejerna. Nu börjar jag regissera en feministisk, komisk och för varje dag alltmer angelägen "Nathan den vise". Sällan har det väl varit mer lämpligt att tala om försoning mellan muslimer, kristna och judar.

Zlatan skaffar sig den snygga frisyren och gör mål igen. Själv var jag riktigt i form på träningen i går. Det var tunnlar, finter och snygga mål. Presidenten förvånades över att se mig passa in i ett sådant sambalag. Jag kan om jag vill.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida