Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, februari 08, 2006

Varför?

Studio Virtanen på TV 8 har tagit sig sedan de inledande nerviga sändningarna och har ibland åstadkommit både intressanta och underhållande samtal. Men i går var väl ett bottennapp! Per Hagman sitter och röker (vilket han i och för sig kan få göra om han har något att säga också) och Rickard Engfors är där och det pratas om schlager, tror jag. Inget som helst fokus och under hela programmet ligger allas uppmärksamhet på en ointressant jättestor tjock kanin ("Vad stoor den är!" "Vilka stora ööron!"), som kravlar omkring på bordet i studion.

När Schyffert i sitt nya program på femman frågar sig om det är sant att Anja Pärson kan knäcka en valnöt med fittan är det förstasidesstoff och sexattack. Antar att det inte hamnar på löpsedlarna när Virtanen föreslår att den tjocka kanin lider av samma sak som Anna Book. Vad det var för sorts attack får vi nog inte veta eftersom det var i en kanal och i ett program som inte har så många tittare. Men man undrar?

För övrigt frågar jag mig själv varför jag tittar på alla dessa galor. Det är ju på gränsen till outhärdligt tråkigt. Gång på gång får samma människor pris och har inget att säga. Samma artister gör gång på gång småtråkiga framträdanden (Undantag i går på Grammisgalan var Moneybrother.). Och antingen är det pinsamma försök till humor eller ingen humor alls. Hoppas det är slut nu på guldbaggar, idrottspriser, P3-guldisar och grammisar.

Kul i alla fall att en underbar kuf som Håkan Hellström fick pris i går. Han var åtminstone på väg att höja temperaturen en aning. Ett litet påhopp på Idol och liknade sig själv vid Nils Ferlin. 15 mars spelar han i Uppsala på Katalin. Jag har köpt biljett. Förmodligen tog de slut i går.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida