Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, mars 27, 2006

Ekonominyheter

Jag blir skitnervös. Deklarationsblanketten seglade just in genom brevinkastet. Är jag skyldig en massa pengar jag inte har råd att betala? Eller ska jag få ett välkommet tillskott i kassan? Dags att smyga upp plasten och blanketten som en pokerhand. Frågan är om man får köpa nya kort om man inte är nöjd, eller om det bara är att lägga sig?

För övrigt fick jag även något sorts pensionsbesked. Från 2038 kan jag inkassera 12 kronor i månaden från KPA. Får hoppas det inte är den enda inkomstkällan jag har att vänta. Visserligen har man ju hört talas om pensionärar som lever på gröt och kattmat, men det där verkar ju ändå vara att ta i.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida