Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, mars 22, 2006

Flygsäkerhet

Det blir konstigt när jag går på planet. En röst ropar något obegripligt i en högtalare. Jag svarar, hallå! Vilket knappast var mitt jobb att göra, men flygvärdinnan i dörröppningen till planet hör inte, eller bryr sig inte. Rösten säger något mer, jag svarar och verkar väl inte helt övertygande.

Vad är det här för spex jag gett mig in på? tänker jag. Hur ska jag få slut på det här? Är det här inte Oslo, säger rösten, som nu måste undra vem fan det är som jobbar i gaten. Jo, men det får du ta med någon annan, säger jag och går ombord. När jag passerar flygvärdinnan i dörren påpekar jag att det är någon som ropar. Jag vet, säger hon.

Sen blir det säkerhetsgenomgång och flygvärdinnan säger plötsligt, sen drar ni påsen över huvudet. Vi som inte lyssnat så noga vaknar till. Vet inte om syrgasmasken och/eller flytvästen ska på först eller om påsen är istället för dessa?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida