Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, mars 08, 2006

Tack för den här tiden!

Det är mycket med det militära nu. Idag får jag kort från Överbefälhavaren (Det är väl han som bara kommer på natten och vars ansikte man aldrig får se?). Eftersom min tjänstgöringsskyldighet har upphört vill han tacka för mina insatser. Tror inte han vet vad han pratar om. Men för all del. Tack själv, Håkan!

Jag som trodde att de bara inventerade när Konsum vid Zinken inte var öppet förra veckan. Varför skulle jag bläddra i den där lokala södermalmsblaskan? Anledningen till stängningen var sanering. På nätterna härjar råttorna i butiken. Äter, trampar på och välter maten jag sen, intet ont anande, köper. Det man inte vet lider man inte av. Nu vet jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida