Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 09, 2006

Pinter kan komma!

Besöket på moment:teater i fredags var, som det brukar, uppfriskande. Sen är det klart att det inte fanns någon egentlig handling eller röd tråd, vilket tydligt deklarerades redan i inledningen. Förutsättningen för hela projektet var just att det inte fanns någon pjäs - eller i det här fallet, någon roman att dramatisera.

Trots löfte om att det skulle gå bra kom till slut mejlet från danska förlaget som sa att det tyvärr inte blev några rättigheter. Så vad vi fick se var väntan på den Beckett som aldrig kom. Dessa män i sina "beckett-hattar" gjorde någonting av sin motgång.

Nu ser jag fram emot nästa moment, Harold Pinters Ashes to ashes. Premiär redan nu på onsdag.

För övrigt skiner solen på mitt fönster och termometer. Den vet inte riktigt vad den ska ta sig till. I sin iver flyger den upp och visar 21 grader. Väntan på våren är förbi.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida