Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, april 20, 2006

Prognos:positiv

Arbeit macht frei, klingar falskt. Minst sagt. Men det ligger något i det. Det är inte bra att ha en massa tid. Har sällan känt mig så stressad som för ett par veckor sedan. Det enda goda som kommer ur det är tragiska sångtexter, som får folk att undra om man har det knackigt mentalt. I och för sig inte det sämsta.

Men att stiga upp för tidigt och arbeta med kroppen får mig att må bra. Särskilt när det är dags att gå hem och det är sista dagen före ledighet. Folk ser det och påpekar det: du ser ut att må bra och verkar glad. Och så är det.

Som jag alltid hävdat påverkar ju vädret också hur man mår. Expressen lanserar, 4-dygnsprognos: sömnbesvär, depression, förkylning ledbesvär...
För övrigt. Expressen en dålig tidning. Skogaholmslimpa är gott. Frost flakes är alldeles lagom smaskiga med 1/3 mindre socker.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

För mig är det bra att ha mycket tid. Det är då jag verkligen hinner leva. Leva = vara närvarande.
P

10:32 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Det kan bli för mycket av det goda. Tror man kan vara både levande och närvarande samtidigt som man gör en massa saker och har vissa uppgifter att uppfylla. Det är ju så livet ofta är. Sen är det väldigt skönt att ha något att vara ledig ifrån.

10:06 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida