Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, april 15, 2006

En doft av...Arne Weise

Svenskan kan pigga upp ibland. Berglin är kul! "Hm...den förra var lite karamellig, mer vårlik, faktiskt...och denna har en subtil doft av hyacint och...Arne Weise! Detta är julmust och det andra var påskmust, va?" Kolla in!

Och så vänder man på bladet och vad hittar man väl där om inte en ledare av den nästan lika rolige Göran Skytte. Han upphör aldrig med sin botgöring efter att en gång i tiden varit tongivande i tokvänstern. Just i dag propageras det för ordning och reda, flit och hederligt (Inget fel med det i och för sig.). Och det är de gamla röda 68-orna som är orsak till att cynismen, förtrycket av svaga och jakten på profit förpestar dagens samhälle.
Hoppas Göran blir accepterad och har fått nya vänner bland de mörkblå.

Säger inget om vår, men i dag skiner solen och jag vaknade av att det var varmt i mitt rum, vilken annars brukar vara mycket kallt. Snön är borta och det har torkat upp. Dags att vädra joggingskorna.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Din j..la snåljorp! Släng dom och köp ett par nya. Med den lönen, så drabbar det ingen fattig. Du är väl ingen snållänning längre?

4:09 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Vafalls! Vilket påhopp. Ja, ja, jag ska.

4:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida