Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 16, 2006

Nyfiken?

Ikväll (SVT 22.20) borde man väl se Jag är nyfiken - gul. Den är ju liksom ett begrepp/fenomen, eller nåt. Jag har alltså inte sett den, men här kommer chansen. Återstår att se hur nyfiken man är framåt kvällen.

Att Vilgot Sjöman skulle gå och lämna in så där plötsligt. Det var inte särskilt många månader sedan jag såg och hörde honom sitta på en scen på universitetet och prata om parasiten Bergman. Ja, det var något om hur Bergman liksom parasiterade på sitt eget och andras liv i sin konst. Fast samtalet gled åt alla möjliga håll och Vilgot ville aldrig sluta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida