Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, maj 23, 2006

Vilket mörker

En intressant, om än vansinnig och värd allt förakt, analys av börsnedgången: om börsen kraschar kanske vi slipper flyktingarna, då kan de inte komma hit och leva på våra pengar.

Som vi inte längre har. Skruvat positivt tänkande? Vad fan är det frågan om? Just när jag börjat lära känna folk och gillar många sidor hos dem jag jobbar med var det idag en riktig rasse-dag. Att bli polis var en bra idé för då kunde man banka på negrer utan repressalier. Oskyldigt dömda invandrare var inget problem, de är alltid skyldiga. Och så där höll det på både under frukost och eftermiddagskaffe. Lunch åt jag på annat håll. Kanske missade jag något viktigt.

Och detta ständiga snack om negrer, som om vi var i den amerikanska södern på 1800-talet. Jag blir så trött.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida