Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, maj 29, 2006

Vafalls! Var är bilen?

I morse vandrade jag iväg på ostadiga morgontrötta ben för att sätta mig i bilen och åka ut till Mälarhöjden. Det var bara det att jag inte hittade bilen.

Hade inte parkerat där jag brukar för det var städnatt, men var trots allt säker på att bilen stod på Heleneborgsgatan. Gnuggade ögonen och gick gatan fram och tillbaka mer än en gång med en lättare panikkänsla.

Och det är säkert, just när jag tänkt ringa till jobbet för att meddela att bilen var stulen och sen kontakta polisen, tog jag ändå en titt på parallellgatan. Och ser man på. Där stod den. Precis där jag parkerat den. Snopet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida