Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, juni 03, 2006

Han dansade en sommar

Så var det kanske över för den här gången. Ska ringa på tisdag och kolla, men förmodligen har jag gjort mitt på bygget jag varit på de senaste veckorna.

Lite abrupt känns det att få veta det så där i förbifarten en fredageftermiddag på väg hem, men inte så konstigt när man jobbar utan några som helst anställningsförhållanden. Och vi har ju aldrig pratat om hur länge jag skulle vara där. Trodde väl från början inte det skulle bli så här lång tid.

Och nu är grovjobbet gjort. Snart kan människor flytta tillbaka till sina dammiga lägenheter med nya fina badrum och fräscha stammar.

Får se, kanske dyker det upp något nytt eller så blir det semester från och med - nu. Frågan är om jag måste vänja mig av med att ha bil och en massa pengar?

Dagens skivköp: Drive by Truckers, A Blessing and A Curse.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida