Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, juni 15, 2006

Lång dags färd...

Den här dagen kan inte vara något annat än en lång transportsträcka fram till matchen ikväll. På vägen dit ska ett möte avklaras och så en resa och föreställning utanför Norrköping (Varför just idag?). Vi kommer att vara färdiga till matchstart, men vad händer sen? Kan jag få de andra att stanna kvar och se matchen? eller blir det radio i bilen på väg hem?

Stora problem, stora frågor, så här dagen för den viktigaste landskampen, sen jag vet inte när. Är det inte obehagligt mycket som talar för oavgjort, 0-0, 1-1? Sverige har en stabil defensiv, men vem ska ta ansvar för resten nu när Zlatan inte riktigt verkar vara sig själv?

För övrigt är det bara att hålla med Anneli Jordahl, som skriver i På stan att Sverige, vårtgårdarnas land, har den fulaste flaggan. Marinblått och gult är inte fint tillsammans. Kanske därför jag inte går runt i svensk landslagsdräkt utan istället har engelsk träningsoverall. Svart och vitt, lite rött. Klassiskt, snyggt.

Och Sky News intervjuar Peter Crouch gamla gympalärare. Han var lång redan då. Peter alltså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida