Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, december 04, 2006

Brev till samhället

Är namnet på en bok av Eric Ericson där han redovisar sin korrespondens med diverse myndigheter och företag. Ett exempel:

Jag och min familj har valt att i den mån det går att undvika era produkter sedan vi fått reda på att ni aktivt stödjer PKK. Som konsument blir man oerhört förbannad när man får reda på sånt. Jag och min familj kräver härmed en förklaring.

Hälsningar

Eric Ericsson


Cloetta Fazer svarar:

Med anledning av ditt brev, som kom till oss i slutet av november månad, ber vi Dig att utveckla Ditt påstående.

Var har Du hört detta och vad har Du hört? På vilket sätt menar Du att vi aktivt stöder PKK?
Vi förstår inte vad som avses och vad Du menar.


Ja, så där småroligt håller det på i en pocket man kan få för en femtiolapp. I förordet konstateras att Sverige fungerar. Man blir sedd och hörd och tagen på allvar. Och det även om man verkar lite knasig.
Kan nog vara värt att kolla upp uppföljaren också, Brev till utlandet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida