Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, november 29, 2006

Riv. Bygg upp. Bygg om. Glasa in.

Knivsöder har blivit hummerknivsöder och här trivs jag väldigt bra. Nu är det dags för Hornstull att få sig en uppfräschning. Och det är väl bra.

Men är det så att det enda alternativet när man vill göra om stadsbilden idag är att göra en inglasad shoppinggalleria? Förmodligen är det så. Vem skulle annars betala om inte de etablerade butikskedjorna vill vara med? Och så kan vi få ännu en galleria med H&M, Brothers, Lindex och dom där. Precis som på Västermalm vid Fridhemsplan. Och som på alla de där andra ställena också.

Jag vet inte. Med risk för att låta som Kapten Stofil, vad blir det vi ska leva i och vad blir det vi lämnar efter oss? Inga pyramider, katedraler och akvedukter här inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida