Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, november 26, 2006

Nästan myndig

Det var ett tag sen. Har suttit lite trångt till, eller nåt i den stilen. Just hemkommen från teaterjobb i Sandviken. Tidigare under veckan har det varit antingen repetition eller föreställning varje dag. Just det! Sen har jag ett heltidsarbete också. Det känns kul. När jag i veckan, fortfarande under utbildning, gjorde mitt första samtal som representant för myndighetssverige kändes det först som att återuppväcka det gamla Hassankonceptet. Men det gick bra.

Med en lagom myndig stämma och utan att stamma ställdes frågor till kunder och arbetsgivare och jag informerade om mina ställningstaganden. Som om jag visste vad jag pratade om. Och lite gör jag nog det, har lärt mig mycket de senaste två veckorna. Har börjat komma in i rollen och funnit mig själv i privata sammanhang förklara och försvara systemen. Det där med socialförsäkringen rör de flesta på något sätt och männsikor undrar.

Så var det väl ikväll då, det där avsnittet av Mäklarna där jag...trodde jag tills jag just nu öppnar tidningen och ser att damerna åker slalom i Aspen 20.00 i SVT1. Ja, då blir det väl nästa vecka då. Inte vet jag. Själv ser jag mest fram emot en fotbollskväll. 17.00: Manchester United - Chelsea. 20.30: Palermo - Inter (Allt på Canal + Sport1).

Ännu en onödig snussort: Onyx. Lite dyrare, lite finare. Och visst ser det jättefint ut när de där små svarta påsarna ligger symetriskt packade i sin svarta dosa med silvrigt lock, men vad hjälper det. Tacka vet jag grovsnus.

Och så har man fått en massa lön också. Nu ska jag betala vansinnigt mycket räkningar och sen unna mig något gott att äta, när väl hotellfrukostens våfflor med sylt och grädde sjunkit undan. High five!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida