Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, december 05, 2006

En igelkott flyttar hemifrån

Igelkotten har flyttat hemifrån. Den i trä och någon sorts borst, som jag hade utanför dörren, alltså. Bara att önska lycka till! (Sen kan man ju undra vem f-n som tagit den? Den försynta lågmälda städerskan är starkt misstänkt. Så låt gå då. Den började bli gammal och hade tappat nosen.)

Försäkringskassan i Botkyrka lurar man inte hur som helst.

Nu ska jag äta Annikkis amerikanska plättar med sirapssås och dricka Robinsons engelska blandsaft. Som ett sofistikerat barnkalas.

Vet inte om man ska dra några större växlar på att jag som republikan dricker samma saft som Hennes Majestät Drottning Elisabeth II och bär fluga och slips från Amanda Christensen som även förser H.M. The King of Sweden. Tror inte det.

För övrigt läser jag inte en enda rad i någon tidning om Fugelsang och hans resa. Verkar vara en stor grej. Inte för att jag har något emot honom. Jag bryr mig bara inte, helt enkelt. Har inte amerikanerna och Tintin varit på månen för längesen? Och han ska ju inte ens till månen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida