Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, februari 20, 2007

Dags att gå i pension - Not.



Det oranga kuvertet glider in på hallgolvet. Det går upp och det går ner. Med ojämna inkomster vet man inte var det slutar. Förra årets prognos var bättre, vilket betyder att jag tjänade mer 2004 än vad jag gjorde 2005.
Kan konstatera samma sak som förra gången; det blir nog att jobba till sjuttio, minst. Eller sätta igång och tokspara privat. Vad som gör situationen aningen ljusare är att jag nu har ett jobb där det betalas in en hyfsad slant till tjänstepension.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida