Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, februari 28, 2007

Vilken röra!

Det går liksom bara inte. Vissa nära relationer blir för mycket. Då flyr jag. Till vad? Ifrån vad? Jag vet inte, jag vet bara att det inte känns så bra. Varken det ena eller andra. Något konstigt är det med det där. Borde göra något åt det. Men vad då? Det är ju lättare sagt än gjort. Rädsla, förvirring, längtan, frihet, trygghet, osäkerhet och alla möjliga känslor - allt i en enda röra.

Går till gymmet och kör ett rejält pass, sen italiensk fotboll med Zlatan, bröd med valnötter, mozarella, tomat, olivolja, salami. Fixar till och med en lunchlåda inför morgondagen. Fullkornspasta, creme fraiche med saffran, vin och tomat och så räkor på toppen.

Orkade hänga på låset till bokrean som jag gjort de senaste åren. Hade väl lite andra arbetstider då. Gick dit efter jobbet i går istället och då var några av de böcker jag tänkt köpa redan slut. Det blev inte så mycket. Ingen idé att köpa en massa böcker som jag sen inte kommer att hinna läsa. Lite rocklitteratur blev det i alla fall, Bonniers rocklexikon och Bono on Bono.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida