Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, mars 01, 2007

Grå vindar och vatten

Det här var väl ändå en väl grå dag? Och inget särskilt hände på jobbet. Inte ett oväntat samtal eller ett möte så långt ögat kunde nå. Och det kändes som att det nästan inte var någon som var där. Det är väl sportlov, eller nåt.

Har i alla fall börjat titta på House. Piloten var bra. En serie som kan ge lite nya dimensioner till min egen hypokondri och till mitt jobb, där mycket handlar om sjukdomar och läkare och sånt. För er som inte sett den, House är en läkare som inte verkar gilla människor och patienter, men som är en jäkel på sjukdomar och diagnoser. Sen kan man ju se framför sig hur det kommer att utvecklas och man kommer att få se in i hans inre, hur han blivit skadad och sårad och få förklaring till den aviga attityden och bla bla bla. Den som har dvd:n eller följer med på Fyran får se.

Men jag började dagen friskt med att träna - före - jobbet. Det är ambitiöst må jag säga. Och det ger en känsla av freshness att komma till jobbet nytränad, nyduschad med en sportdryck och en vansinnigt grov macka i handen. Sen kan det bara gå utför.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida