Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, mars 02, 2007

Popkulturell

Fredag och dags att rycka upp sig. Lön i måndags så varför inte gå till PetSounds? Nej, just det. De brittiska öarna är inte bara regn och dimma, ibland skiner solen en stund och det ska ut och hoppas i leran. Kaiser Chiefs är enligt en googlesökning ett post punk/art rock band. Tja, inte vet jag. Ny skiva i veckan - Yours Truly, Angry Mob - med dängan Ruby och "Love´s not a competition but I´m winning. At least I thought I was but there´s no way of knowing..."
I kassan plockas Of Montreal fram. - Det här är någonting för dig! Och ett säljargument något i stil med: lite som The Shins, fast intressantare, tror jag att det var. Den tar vi, sa polisen. Hissing Fauna, are You The Destroyer? rakt ner i påsen. Och så senaste numret av Sonic . Nu kan jag vara popkulturell hela helgen.
Nästa vecka kommer eleganten Bryan Ferry med en hel skiva med dylantolkningar - Dylaneque. Inte nog med det, det hotas även med att Nick Cave och Grinderman rockar och bland annat "...continues in the blues tradition and its timeless fascination with getting laid... or not."

Medan börsen föll satt Christina Senbeck hos Adaktusson och pratade om ditten och datten, mest om familjen. Visste inte att hon bröt på amrikannska. Inget konstigt med det, hon är uppväxt i USA. Men ändå.

Äntligen! Han är tillbaka . Efter en del tramsande från alla möjliga håll är det dags för den bäste att visa att han är bäst även i blågult.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida