Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, mars 03, 2007

Väldigt hushållsnära

Jag städar. Till sommaren ska det införas avdrag och bli betydligt billigare med så kallade hushållsnära tjänster, till exempel städning. Och visst är det en oerhört borgerlig sak, att ha folk som städar hemma på godset och det blir pigdebatt och man borde ta hand om sin egen skit och allt det där.

Men jag vet inte. Har jag råd kan jag nog tänka mig att anlita städhjälp. Ibland i alla fall. Det är ju inte så att någon behöver komma och torka smulorna från mitt frukostbord och lägga fram nystrukna kläder och putsa mina skor. Men en riktig storstädning någon gång då och då, det kunde väl vara något?

Och pigdebatten är lite farlig. Det finns faktiskt många människor som har den där typen av jobb, som kanske inte anses så tjusiga, som handlar om att städa, gno och skita ner sig. Får man bara rimligt betalt så är det inget fel med det.

Känner att jag går ganska fri i den här diskussionen. Så sent som för ett par månader sedan hängde jag i folks mer eller mindre äckliga badrum, fyllde lungorna med damm och pillade med gamla toalettstolar och efteråt fick jag sopa och dammsuga. Jag såg inte ner på mig då. Fan ta dig om du gjorde det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida