Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juni 20, 2005

Kriget mot terrorn - 1945

För att stilla mitt fotbollsbehov har jag, på grund av dålig arbetstiming, fått sänka mig till att gå på djurgårdsmatcher. Som om inte det vore nog har matcherna dessutom spelats i Solna på det där superettanlagets hemmaplan. Måste ändå erkänna att Djurgårdarna bjöd på bra underhållning i kväll och kompencerade för förra veckans 0-0 tillställning. 5-2 mot stackars Helsingborg som tog ledningen med 2-0, men sen mest fick titta på. Glens pöjk gjorde två mål.

Ser just på ett krigsprogram på TV. Dr Goebbels delar ut utmärkelser till tyskar som kämpar mot - terrorn. Hm, ganska smutsigt mjöl i påsen där.

Leverans från Ginza i dag. Nu kan jag göra en nyinstudering av Maidens fyra första plattor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida