Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, juni 12, 2005

Moore is less

Dags att återkomma till Moore. Det är en skittidning. Och det är inte ens några nakna tuttar, även om det är mycket lättklätt och mer eller mindre alla artiklar lyckas anspela på eller handla om sex. Tycka vad man vill om det i sig, men fan, det är inte ens bra. Ja, vi män har humor, gillar tjejer, sex, fotboll, prylar och krig. Vill ändå mena att jag tillhör ett släkte med högre intelligens än så här. Är du sugen på meingslösa frågor som får meningslösa svar av fotomodeller, topless guide till sommarsverige, eller vill veta vilka mooreredaktionen håller på i de konflikter i världen man menar kan leda till tredje världskriget. Köp den. Själv avstår jag fler gratisnummer.
Till tidningens försvar måste jag ändå säga att jag lärde mig en intressant sak som man kan tycka alla borde känna till. Om en målvakt i fotboll slår en inspark direkt i eget mål döms det till hörna. Alltså inte mål. Du visste inte det? Det gjorde inte de flesta av de tillfrågade allsvenska spelarna heller.
I morgon är jag ledig och ska gå och se Djurgården mot IFK. Inte mitt val av match. Men, fotboll är fotboll och man vill ju hänga med grabbarna. Kanske kan vi bli fulla och kolla in lite toplesstjejer också.

Till sist: Tur att man inte har så mycket akne nu för tiden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida