Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, juni 19, 2005

Finröka

När man går morgonpromenad längs Hornsgatan kan jag rekommendera en kaffe på Kaffebar. Med utbildad, ja ni vet såndär som kan fixa en kopp java. Bara kaffe och toast, inget tjafs.

Dags att komma tillbaka till verkligheten. Hur ska det nu gå med EU? Jag är för. Låt ingen träta förstöra en sån bra idé. För att inte tala om konflikten mellan Israel och Palestina. Ska återuppta läsandet av Inshallah. En bok med inlägg av diverse författare sammanställd och med en massa foton av Donald Boström. Framförallt Israel har lite att tänka över där. Ska också följa Mankells alldeles färska Kennedys hjärna som började som följetong i DN i dag.

I morgon blir det fest! På med finkläderna och röka en cigarr. Om man nu kan få tag på det, cigarr alltså. Eller har de slutat sälja det på krogen när man ändå inte får röka dem där?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida