Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, juni 27, 2005

Steget efter

Traditionen bruten. Eftersom mitt tänkta sällskap hoppade av intog jag inte platsen på Råsunda södra i kväll. AIK mötte Öster. Slutade tydligen 1-1. Det får ju ses som en framgång för växjölirarna. Öster till allsvenskan! Även om det skulle bli lite svårt med två favoritlag i samma serie. Fast nu följer jag ju faktiskt Hammarby betydligt närmare och känner mer för dem. Öster var mina stora idoler 1980. Det är ett tag sen.

Läser inte deckare så ofta. Men en jag läst är Mankells Steget efter. Såg filmen nu i kväll. För att komma med en gammal nyhet, boken är bättre. Det är väl så det är. Filmen var ganska spännande ett tag i alla fall, vilket den sen mycket plötsligt slutada vara. Där stod mördaren och sen var det inte mer med det.

På tal om fotboll och Bajen. Skrämmande att läsa vissa kommentarer på Hammarby fotbolls hemsida (www.hammarbyfotboll.se). Där Linderoth, även om det finns de som försvar honom, kallas både idiot och svin. Kom igen, skärp er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida