Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, juni 21, 2005

"Underbart är ordet"

Plötsligt breder en hel dag ut sig framför mig. Ett mål är uppnått. Ett mål som funnits där i ett halvår eller så, och mer påtagligt de senaste två månaderna. Vad gör man då? Sover för länge. Läser DN i solen. Tar en joggingtur. Snusar Lucky Strike. Promenerar för att leta upp tidningar med recensioner. Dricker latte. Äter glass. Ringer några samtal. Läser Sonic...

I morgon är det visst dags att jobba igen.

Äntligen lite stöd. Har läst flera recensioner av the tears skiva som varit knappt ljumna. Mest tvåor. Så läser jag Sonic och de får en åtta av tio möjliga. "Orubblig inspiration", "direkt hypnotiskt gitarrspel", "Underbart är ordet".

En vecka kvar. Sen är det dags att åka till Oslo.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida