Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, juni 22, 2005

Recenserad

Måste ändå kommentera de recensioner som varit av "Trettondagsafton". Nu har jag redan glömt det, men måste erkänna att jag blev aningen störd och sur över att det i Svenska Dagbladet stod något i stil med att regissören låter mig och dansaren Linda visa upp våra, i och för sig, talanger, utan att detta bidrar till helheten. Vafalls?! Klart det gör. Dessutom är det Shakespeare och ingen annan som bestämt att det ska vara sånger just där det är sånger utom på två ställen där vi lagt in sånger där jag skrivit både text och musik. Det glädjer mig att många i publiken verkar uppskatta musiken. Och några vid varje föreställning köper min skiva. Annars en sådär lite lagom recension. Varken det ena eller det andra.

I Upsala Nya var rubriken "Arbetsseger för avskalad Shakespeare". Man verkar sakna kostymerna, statisterna och scenografin, vilket vi alltså inte har så mycket av. Recensenten tycker det är en vemodig och nedtonad version av pjäsen. Och "det mesta vemodet levererar (undertecknads) sorgsna narr". Båda texterna ska finnas att läsa på nätet på www.svd.se respektive www.unt.se under kultur/nöje.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida