Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, oktober 18, 2005

Dagen efter

"Dra nånting bra då!", var det någon som ropade flera gånger under konserten i går. Och han uttryckte nog vad de flesta i publiken tyckte. Kritikerna däremot är splittrade. "Uselt", blir omdömet i Aftonbladet. Däremot verkar Nils Hansson i DN och Dan Backman i SvD, tyckt att det var riktigt bra.

Pratade med Izzy Young, som också var där. För honom verkade det varit självklart att det inte skulle vara bra. "Har ni också förstått det nu". Till honom hade någon försökt förklara det hela med att Dylan skulle varit jetlagad. Jo, man tackar!

Ska väl inte säga något förrän man står där på isen på vingliga skridskor och fryser, men det verkar som om det där med hockeybockeyn kan bli av. I dag fick jag mejl om att att det var dags att skicka in anmälningsavgiften till Korpen. Har inlett förberedelserna med att be mina föräldrar, som kommer hit i helgen, ta med hjälm och hockeyhandskar. Antar att det är samma prylar jag hade den halva säsong jag spelade hockey. Det var väl 1982, eller så. Av någon anledning tror jag att det fortfarande passar. Michelingubbe kommer inte i närheten av hur jag kände mig då. Nästa steg blir att köpa skridskor. Senast jag åkte lossnade skenorna på de jag hade i samband med en kraftig inbromsning.

Klubben heter tydligen Orli Bockey, vad nu det ska betyda. Men är man van att spela i Nåjden, numera division sex lag, så ska det nog gå bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida